某天看無線重播"最緊要正字" , 其中一個環節是訪問街上途人, 看有多少人能正確讀出 "千里迢迢" . 結果數十位不同年齡性別的受訪者中, 只有10%的人能 讀正音. 我心想 "有冇搞錯, 咁都會錯?"

又有天我想在牆上掛個小裝飾, 需要鑽牆. 於是買齊工具"請"朋友幫手. 朋友看了一眼, 冷嘲道 "呢樣有無果樣有無, 螺絲尺寸又唔啱, 點讚呀? 你有冇常識?" 我略帶委屈的說我從來沒有碰過任何木工金工, 自然不懂.

不是為自己辯護, 但我想這就是所謂一樣米養百樣人.

撇除性格不說, 單看成長背景, 家庭學校教育, 工作交友經驗, 每一個人學懂的知識都可能全然不同. 每個人對 "常識" 的定義原來可以那麼不一樣. 起碼我不會認為現時小學教科書的"常識"科是任何常識.

從前看到朋友們又或朋友們看到我作出"異於常人"的行為時, 總會破口大罵 "你個腦生係屎忽? 有冇常識架??" 更甚者, 陰謀論上身引伸事主的行為成 " 無可能咁無常識, 一定有事隱瞞/一定有什麼陰謀" 將事情愈想愈複雜. 又或者, 期望對方做出 "正常人/一般常識下" 會做的反應, 而結果令自己大失所望之餘, 亦大失預算; 特別是工作上.

或者我們應該跳出自己的常識, 學懂更寬宏大量, 特別是當今時今日小朋友都不懂說謝謝, 其實也沒有什麼事情是應份不應份懂

3 Responses so far.

  1. naruto says:

    食煙有害健康係常識,你識唔識?

  2. F4 says:

    but you know what is good sex...

  3. Anonymous says:

    咁....係咪讀千里"條條"??因我小學時唔係咁讀, 係千里"邵邵"!
    朱朋

Leave a Reply